Pravilna upotreba i održavanje kuke

  • S vremenom preporučujemo višekratnu kontrolu spoja, odnosno nakon cca 500 km dotegnuti vijke koji spajaju konstrukciju na karoseriju, te podmazivanje pokretnih dijelova sigurnosnog mehanizma i hvatišta strojnim uljem.
  • Prije upotrebe je potrebno unutrašnjost zglobne sklopke ili glavu kuke namazati slojem tehničke masti.
  • Kada se kuka ne koristi, odložimo ju u pripadajuću vrećicu i spremimo u prtljažnik vozila.
  • Otvor usadne cijevi nakon skidanja kuke obrišemo sa suhom krpom i očistimo nečistoće, te ga zatvorimo plastičnim čepom.
  • Kod namještanja kuke, unutrašnjost usadne cijevi namažemo s tehničkom mašću.
  • Posebno protivkorozijska zaštita nije potrebna jer je kuka galvanizacijski zaštićena.
  • Prijevoz tereta čija masa premašuje atestiranu nosivost kuke može oštetiti vozilo i kuku.
  • Pravilan raspored tereta u prikolici je iznimno bitan jer previše tereta u prednjem dijelu prikolice može preopteretiti vozilo, dok previše tereta u stražnjem dijelu nepotrebno podiže vozilo.

Elektronika

  • Vozila starije generacije – kuka se ugrađuje s klasičnom strujom.
  • Vozila novije generacije – ukoliko je proizvođač predvidio posebnu elektroniku, ugrađuje se i adapter – digitalni modul.

Zakonska regulativa

Vuča priključnih i zaprežnih vozila, članak 90. Zakona o sigurnosti prometa na cestama.
http://www.zakon.hr/z/78/Zakon-o-sigurnosti-prometa-na-cestama